Monthly Archives: Απρίλιος 2024

Λειτουργία ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.

Σας ενημερώνουμε ότι το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Καστοριάς  λειτουργεί κανονικά έως τη Μ. Τετάρτη 1/5/2024.

Από τη Μ. Πέμπτη 2/5/2024 και έως την Τρίτη 7/5/2024 θα είναι κλειστά.

Θα επαναλειτουργήσει την Τετάρτη 8/5/2024.

Σας ευχόμαστε Καλό Πάσχα!

 

 

Ενδοσχολική Επιμόρφωση στο Εργαστηριακό Κέντρο (ΕΚ)Καστοριάς

Την Τετάρτη 10 Απριλίου 2024  μέλη της Επιστημονικής ομάδας  υλοποίησαν τρίωρη Ενδοσχολική Επιμόρφωση, με θέμα: «Οι Μαθησιακές Δυσκολίες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» στο Εργαστηριακό Κέντρο(ΕΚ) Καστοριάς, ύστερα από σχετικό αίτημα και σύμφωνα με το ακόλουθο πρόγραμμα:

  • Θεοδότα Λούδα, Προϊσταμένη του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Καστοριάς, Φιλόλογος, κλ.ΠΕ02: «ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.: Οργάνωση και λειτουργία»
  • Κωνσταντίνα Τσαγκάρη, Φιλόλογος, κλ.ΠΕ02 ΕΑΕ: «Γενικές και Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στην ανάγνωση και τη γραφή στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»
  • Νικόλαος Γκουτζιομήτρος, Μαθηματικός, κλ.ΠΕ03ΕΑΕ: «Μαθησιακές Δυσκολίες στα Μαθηματικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»
  • Μαρίνα Πατρώνου, Ψυχολόγος, κλ.ΠΕ23: «Οι Ψυχοσυναισθηματικές Επιπτώσεις των Μαθησιακών Δυσκολιών»

Ευχαριστούμε τη Δ/ντρια κα Μαρία Γεωργίου και όλους/ες τους/τις συναδέλφους/ισσες για τον εποικοδομητικό διάλογο, την ενεργή συμμετοχή  και το ενδιαφέρον τους.

¨Επικοινωνιακές Δεξιότητες – Στάσεις και Άτομα με Αναπηρίες¨ Κέντρο Υγείας Καστοριάς

Την Παρασκευή 05-04-2024 οι Κοινωνικοί Λειτουργοί του Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ. Καστοριάς, κος Καμπούρης Γρηγόρης και κα Χαρίση Γεωργία επισκέφτηκαν το Κέντρο Υγείας Καστοριάς, ύστερα από αίτημα/πρόσκληση στο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. της Διευθύντριας του Κ.Υ. κας Βελισσαρίδου Παρθένας. Σκοπός της επίσκεψης ήταν η επιμόρφωση του υγειονομικού προσωπικού, με θέμα ¨Επικοινωνιακές Δεξιότητες – Στάσεις και Άτομα με Αναπηρίες¨, στο πλαίσιο της ενίσχυσης της ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης, αναφορικά με την προάσπιση των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία. Μέσα από βιωματικές δράσεις αναδείχτηκαν οι ενδεδειγμένοι τρόποι συμπεριφοράς για την θεμελίωση της προάσπισης των ίσων δικαιωμάτων όλων των συμπολιτών μας.
Ευχαριστούμε τη Διευθύντρια του Κέντρου Υγείας Καστοριάς και το υγειονομικό προσωπικό για τη συνεργασία.

Βιωματικά εργαστήρια σε γονείς/κηδεμόνες και μαθητές/τριες

Στο πλαίσιο της υποστήριξης των σχολικών μονάδων πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω δράσεις από την Ψυχολόγο κα Κατερίνα Ζήζου και τον Κοινωνικό Λειτουργό κ. Καμπούρη Γρηγόρη του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Καστοριάς:
Την Τρίτη 26/03/2024 επισκέφτηκαν το 1ο Δημοτικό σχολείο Καστοριάς μετά από πρόσκληση του Δ/ντή κ. Αλχασίδη και του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του σχολείου και υλοποίησαν βιωματικό εργαστήριο, που απευθύνονταν στους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/τριών της Α΄ και Γ΄ τάξης, με στόχο να προσεγγίσουν και να βελτιώσουν μια από τις βασικές δεξιότητες του αποτελεσματικού γονέα, την ενεργητική ακρόαση.
Την Παρασκευή 29/03/2024 επισκέφτηκαν το Δημοτικό σχολείο Μεσοποταμίας μετά από πρόσκληση του Δ/ντή κ. Ντίνα και του Συλλόγου Εκπ/κών, για να υλοποιήσουν βιωματική δράση στους μαθητές/τριες της Γ΄ και Δ΄ τάξης, με στόχο την ενίσχυση των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων τους. Οι μαθητές/μαθήτριες αναγνώρισαν τις ανάγκες για κατανόηση της θέσης του άλλου/άλλης (ενσυναίσθηση) και κλήθηκαν να διαχειριστούν τα συναισθήματα τους. Πραγματοποιήθηκαν δύο δίωρες ομαδικές συναντήσεις με το σύνολο των παιδιών της κάθε τάξης και ενημέρωση-συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς τους.
Ευχαριστούμε τους Διευθυντές των σχολείων κ.κ. Αλχασίδη και Ντίνα, τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/τριών και όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς για τη συνεργασία τους. 

ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΥΤΟΡΡΥΘΜΙΣΗΣ, Xρ. Μπάφα, Εκπ/κού, κλ. ΠΕ70-Ειδ. Αγωγής

Ποιος δεν έχει κάνει λάθη στη ζωή του; Ποιος δεν έχει δυσκολευτεί κάποια στιγμή να οργανωθεί και να λάβει σωστές αποφάσεις; Προφανώς κανένας, είτε ενήλικος, είτε παιδί!

Σημασία έχει να είμαστε σε θέση να διαχειριζόμαστε τις καταστάσεις, όποιες κι αν είναι αυτές! Κι αν δεν είμαστε έτοιμοι, μπορούμε να εκπαιδευτούμε και να μάθουμε σιγά-σιγά, βήμα-βήμα!

Παρακάτω θα βρείτε δύο (2) μεθόδους που πιθανότατα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για όλα τα παραπάνω. Ενδείκνυται η χρήση τους από μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες, μέλη ΕΕΠ.

Παρατίθενται σε εκτυπώσιμη μορφή pdf, δύο (2) αρχεία στο αρσενικό γένος, δύο (2) αρχεία στο θηλυκό γένος

ΜΕΡΑ: Μέθοδος αυτορρύθμισης, διαχείρισης επιλογών και αποφάσεων

ΑΛΜΑ: Μέθοδος αυτορρύθμισης και διαχείρισης λαθών

Μέθοδος ΜΕΡΑ – θηλυκό γένος Μέθοδος ΜΕΡΑ – αρσενικό γένος Μέθοδος ΑΛΜΑ – θηλυκό γένος Μέθοδος ΑΛΜΑ – αρσενικό γένος