Βιωματικές δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας στο 10ο Πειραματικό Δ.Σ. Καστοριάς

Την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2024 η διεπιστημονική ομάδα του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ανταποκρινόμενη στο αίτημα του 10ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Καστοριάς υλοποίησε βιωματική δράση στα δύο τμήματα της Στ΄ τάξης του σχολείου, με θέμα: «Ούτε καλύτερος/η, ούτε χειρότερος/η…. απλά διαφορετικός/ή». Οι δράσεις σχετίζονταν με την αποδοχή της διαφορετικότητας μέσω της καλλιέργειας της ενσυναίσθησης και του σεβασμού προς τους άλλους. Αρχικά στόχος αποτέλεσε η γνωριμία μέσα σε κύκλο με τους/τις μαθητές/τριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και με τον Ψυχολόγο της σχολικής μονάδας. Στη δραστηριότητα με τίτλο «Τα αστέρια» οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, με στόχο να ανακαλύψουν τις ομοιότητες και τις διαφορές για τους εαυτούς τους και να κατανοήσουν με ποιους τρόπους η ποικιλομορφία ομορφαίνει τη ζωή μας σχηματίζοντας με τα αστέρια τους το δέντρο της Στ΄ τάξης. Στην τρίτη δραστηριότητα με τίτλο: «Πάση θυσία» οι μαθητές/τριες σχημάτισαν έναν κύκλο πολύ γερά δεμένο. Ένας/ μία μαθητής/τρια κάθε φορά έμεινε απ’ έξω και προσπαθούσε να σπάσει τον κύκλο πάση θυσία. Η βιωματική αυτή δραστηριότητα είχε στόχο να ανακαλύψουν οι μαθητές/τριες πώς αισθάνθηκαν ως μέλη του κύκλου αλλά και πώς όταν ήταν απ’ έξω και προσπαθούσαν να εισχωρήσουν. Με την τέταρτη δραστηριότητα, που είχε τίτλο «Όλοι/όλες διαφορετικοί/ές, όλοι/όλες ίδιοι/ιες» διαπίστωσαν και αποδέχτηκαν με βιωματικό τρόπο τη διαφορετικότητα και τη μοναδικότητα τους, ακολουθώντας προσεκτικά τις οδηγίες της εμψυχώτριας για το πώς θα διαχειριστούν ο καθένας και η καθεμιά το χρωματιστό φύλλο χαρτιού Α4 που τους δόθηκε. Η τελευταία δραστηριότητα με τίτλο «Πώς φεύγω;» στόχευσε στην εξωτερίκευση των συναισθημάτων των μαθητών/τριών. Πώς αισθάνθηκαν αυτήν την ημέρα και πως βίωσαν όλες τις δραστηριότητες. Τα παιδιά αποτύπωσαν τα συναισθήματα τους γραπτά σε post-it που κόλλησαν φεύγοντας στις πόρτες των αιθουσών διδασκαλίας. Η ημέρα δεν θα μπορούσε να κλείσει καλύτερα από την προβολή ενός βίντεο, στο οποίο οι μαθητές/τριες είδαν μια κοινωνία, στην οποία η πλειοψηφία αποτελούνταν από άτομα με αναπηρία και η κοινωνία αυτή είχε σχεδιαστεί αποκλειστικά γι΄ αυτούς. Στις δράσεις συμμετείχαν: Αγαθοπούλου Ευγενία, Λογοθεραπεύτρια, Αθανασοπούλου Ελευθερία, Κοινωνική Λειτουργός, Κοκώνη Αγνή, Εκπαιδευτικός Ειδ. αγωγής, Πατρώνου Μαρίνα, Ψυχολόγος και Λούδα Θεοδότα, Φιλόλογος- Προϊσταμένη ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Καστοριάς.
Η Προϊσταμένη και η διεπιστημονική ομάδα του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ευχαριστούν θερμά το Δ/ντή του 10ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Καστοριάς και όλες και όλους τους/τις εκπαιδευτικούς για τη συνεργασία τους στην υλοποίηση των παραπάνω δράσεων.